سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که دانشی را زنده کرد، نمی میرد . [امام علی علیه السلام]
دوشنبه 89 بهمن 25 , ساعت 11:45 صبح

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاثیر انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث اخیر از جمله مصر و تونس تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران حیات خلوت آمریکا را ناامن کرده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش مسئولان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: دشمن علی‌الخصوص آمریکا از هیچ تلاشی برای توقف چرخه پیشرفت کشورمان فروگذار نیست، اما ملت ایران با آگاهی خود و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب همه این موانع را پشت سر گذاشته و هم اکنون در بهترین شرایط در عرصه بین‌الملل هستیم.
سبحانی‌نیا با اشاره به وضعیت گذشته ایران در عرصه‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: در برخی مقاطع نمایندگان ایران در مجامع بین‌الملل تاثیر خاصی نداشته‌اند اما امروز می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران در مجامع مختلف مانند سازمان ملل، کنفرانس اسلامی و یا گروه 77 نقشی مؤثر و گاهی تعیین‌کننده دارد که این نشان از اعتبار و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به تاثیرگذاری تفکر انقلاب در منطقه علی‌الخصوص عراق، مصر و تونس خاطرنشان کرد: دشمن همواره درصدد است تا برد سیاست خارجی ایران را در مجامع بین‌المللی کم کند. نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه حوادث اخیر در خاورمیانه خوشایند آمریکا و کشورهای غربی نیست، افزود: آمریکا سعی کرد در عراق دولت مدنظر خود را روی کار بیاورد اما دیدیم که این طور نشد و سیاست ایران بود که در عراق پیروز شد.
سبحانی نیا با تاکید بر اینکه آمریکا علاقمند نیست تا نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: اما حوادث اخیر نشانی از تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی ایران بود که خواب راحت را از دشمن آمریکا و رژیم صهیونیستی ربوده است. وی با بیان اینکه تحولات اخیر مصر و تونس در ذهن هیچ تحلیلگری نمی‌گنجید، خاطرنشان کرد: زلزله‌ای که امروز در مصر به وجود آمده قطعاً با قدرت ادامه خواهد داشت و ما امروز شاهد آگاهی و بیداری ملت‌های دیگر مانند مردم بحرین و مراکش هستیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی فضای به وجود آمده برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل را مناسب ارزیابی کرد و گفت: البته آمریکا می‌خواهد با مسائل مختلفی مانند موضوع هسته‌ای ایران را به چالش بکشاند که این امر با درایت رهبر معظم انقلاب به شکست انجامید. سبحانی‌نیا به عملکرد دولت اصلاحات در خصوص مسائل هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در مذاکراتی که در کاخ سعدآباد صورت گرفت، وزیر خارجه انگلیس به صراحت گفت ما نمی‌خواهیم ایران کوچکترین موفقیتی در زمینه هسته‌ای داشته باشد.
وی تصریح کرد: اما امروز همه دنیا بر صلح‌آمیز بودن موضوع هسته‌ای ایران اتفاق نظر داشته و در حقیقت جمهوری اسلامی ایران حیات خلوت آمریکا را ناامن کرده است. نماینده مردم نیشابور در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل داخلی اشاره کرد و گفت: علیرغم بحران اقتصادی که سراسر جهان را در بر گرفت، دولت دست به یک اقدام بزرگ به نام طرح تحول اقتصادی زد اگر ما می‌خواهیم در آینده جهان تاثیرگذار باشیم باید این طرح را با قدرت ادامه دهیم.
سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: البته مجلس نیز در این زمینه در حد توان خود کمک کرده ومشکلات برطرف شده است. وی با تاکید بر اهمیت تعامل و همکاری برادرانه میان قوا تصریح کرد: مطالبه رهبر معظم انقلاب تعامل مناسب میان دولت و مجلس است که ما هیچ گاه از این تدبیر عدول نخواهیم کرد. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: البته به آن معنا نیست که مجلس تابع سیاست دولت باشد و اگر قرار باشد هر چه که دولت گفت مجلس بپذیرد، به جایگاه مجلس خدشه وارد خواهد شد.
سبحانی‌نیا با بیان اینکه در برخی مواقع حتی مجلس از دولت جلوتر نیز بوده است، گفت: اگر در دین و سیاست‌ها اختلافاتی دیده می‌شود یقین داشته باشید که بر اساس یک کار کارشناسی شده است. در بخش دیگر سخنان خود دلیل دولت در موضوع استیضاح وزیر راه را غیرقابل قبول دانست.
نماینده مردم نیشابور در مجلس ضمن تاکید بر وحدت هر چه بیشتر میان اصولگرایان بر اساس منشور اصولگرایی گفت: اگر ما بخواهیم از جبهه خودمان تفرقه ایجاد کنیم این موضوع باعث قدرت گرفتن گروه‌های دیگر مانند اصلاح‌طلبان خواهد شد. سبحانی‌نیا همچنین به مسئله تجمع افغان‌ها در برابر سفارت ایران اشاره کرد و گفت: این امر دلیل تحریک آمریکا و نیز موضوع سوخت بود که به وزارت خارجه تذکر دادیم و از آنها خواستیم موضوع را پیگیری کنند.
وی در پایان با اشاره به تحولات سال گذشته در کشور که امروز کروبی و موسوی برای حمایت از مردم تونس درخواست مجوز راهپیمایی می‌کند دقیقاً در تعارض با شعار نه غزه و نه لبنان سال گذشته آنها است و ما می‌بینیم حتی کاخ سفید هم از این اقدام کروبی و موسوی برای درخواست مجوز راهپیمایی حمایت کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ